Fogyasztói tájékoztató
A SECUPACK s.r.o. mint www.frogpack.hu weboldalon elérhető webshop üzemeltetője ezúton kéri a fogyasztónak minősülő vásárlóit (azaz azokat a személyeket, akik üzleti tevékenységükön vagy foglalkozásuk önálló gyakorlásán kívül vállalkozóval szerződést kötnek vagy tárgyalást folytatnak), hogy megrendelésük leadása előtt olvassák el ezt a tájékoztatót.
- Általános információk
- A webshop üzemeltetője és a termékek eladója a SECUPACK s.r.o. (azonosítószám: 28287592; székhely: 668, 664 67 Syrovice, Cseh Köztársaság; bejegyezve a brnói regionális bíróság által vezetett cégjegyzékbe a C 28287592 nyilvántartási szám alatt; a továbbiakban „Eladó”).
- Az Eladó a CZ28287592 adószámmal rendelkező áfaalany.
- Elérhetőség:
- Tel.: +36 1 987 6873;
- e-mail: eshop@frogpack.hu
- Telephely:
- Secupack, s.r.o., Hala Prologis Syrovice, DC1, Syrovice 688, 664 67 Syrovice, Cseh Köztársaság.
- Valamennyi termék megjelölése névvel, azonosítószámmal, méretekkel és termékfotóval történik.
- Az Eladó webshopján keresztül a fogyasztó mint vevő és az Eladó között létrejött adásvételi szerződés magában foglalja az Általános Szerződési Feltételeket, amelyek a következő weboldalon érhetők el: https://www.frogpack.hu/uzleti-feltetelek (a továbbiakban „Általános Szerződési Feltételek”).
- A termékek ára, fizetési mód, szállítás
- Minden egyes termék ára külön-külön kerül feltüntetésre.
- Megjelenítési beállítástól függően a feltüntetett árak „áfa nélkül” vagy „áfával" kerülnek megjelenítésre.
- A termékek kosárba helyezésekor és a fizetéshez való továbblépéskor (mielőtt a fogyasztó a „Megrendelés és fizetés” gombra kattintva befejezné a megrendelést) az árak mindig „áfa nélkül” és „áfával” is megjelenítésre kerülnek.
- A termékek ára a következő módon fizethető ki:
- utánvétellel a termék fuvarozó általi átadásának a helyén;
- banki átutalással az Eladó számlájára;
- fizetési rendszeren keresztül történő online fizetéssel.
- A fogyasztó a megrendelés létrehozásakor a rendelkezésre álló lehetőségek közül választja ki a szállítás módját; a szállítással kapcsolatos további információk az alábbi weboldalon találhatók: https://www.frogpack.hu/szallitas
- A kiválasztott szállítási mód többletköltséggel jár, mely összeg a megrendelés befejezését megelőzően ismertté válik a fogyasztó számára.
- Hibás teljesítésből eredő jogok, reklamáció
3.1 Kellékszavatosság
- A fogyasztó az Eladó bármely hibás teljesítése esetén követeléssel élhet az Eladóval szemben. A fogyasztó saját választása szerint a következő követelésekkel élhet:
- kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a fogyasztó által választott igény teljesítése nem lehetséges vagy az Eladó számára más igény teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a fogyasztó a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását, vagy – végső esetben – elállhat az adásvételi szerződéstől.
- a fogyasztó a választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban a fogyasztó viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra az Eladó adott okot.
- A fogyasztó köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított 2 hónapon belül közölni.
- A fogyasztó kellékszavatossági igényeinek érvényesítésére vonatkozó elévülési idő 2 év, kivéve, ha az Eladó és a fogyasztó az egyes termékek esetében hosszabb időtartamot határoz meg, és az elévülési idő lényeges hiba esetén a termék fogyasztó általi tényleges átvételekor kezdődik.
- A teljesítéstől számított egy éven belül a kellékszavatossági igény érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha a fogyasztó igazolja, hogy a terméket az Eladótól vásárolta. A teljesítéstől számított egy év eltelte után azonban már a fogyasztó köteles bizonyítani, hogy a fogyasztó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
3.2. Termékszavatosság
- Ingó dolog (termék) hibája esetén a fogyasztó – választása szerint – kellékszavatossági vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet. Termékszavatossági igényként a fogyasztó csak a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti. A termék akkor hibás, ha nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
- Termékszavatossági igényét a fogyasztó a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított 2 éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével a fogyasztó e jogosultságát elveszti. A fogyasztó a termékszavatossági jogait az ingó dolog előállítójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja.
- Termékszavatossági igény esetén a fogyasztónak kell bizonyítania, hogy a termék hibás. A gyártó csak akkor mentesül a termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy
- a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
- a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető, vagy
- a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
- A fogyasztó ugyanazon hiba miatt egyszerre, egymással párhuzamosan kellékszavatossági és termékszavatossági igényt érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén a kicserélt termékre, illetve a termék javítással érintett részére vonatkozó kellékszavatossági igényét a továbbiakban már csak a gyártóval szemben érvényesítheti.
3.3. Jótállás
- Hibás teljesítés esetén az Eladó köteles jótállást vállalni, ha az érintett termék szerepel a 10/2024 (VI. 28.) IM rendelet 1. mellékletében. A jótállás időtartama:
- 10 000 forinttól 250 000 forintig terjedő eladási ár esetén 2 év,
- 250 000 forint feletti eladási ár esetén 3 év.
- Az Eladó jótállási kötelezettsége alól abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.
- A fogyasztó ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, valamint termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan érvényesíthet. Ha viszont a Vevő (fogyasztó) egy adott hiba miatt egyszer sikerrel érvényesítette hibás teljesítésből eredő igényét (például az Eladó kicserélte a terméket), ugyanezen hiba tekintetében más jogi alapon erre már nem tarthat igényt.
3.4. Panaszkezelés
- Az Eladó a fogyasztó által benyújtott panaszokat 30 napon belül kezeli.
- A panaszkezelési eljárásra vonatkozó részleteket az Általános Szerződési Feltételek 5. pontja tartalmazza.
- Tájékoztatás a szerződéstől való elállás lehetőségéről
- A fogyasztó a termék átvételétől számított 14 napon belül indoklás nélkül elállhat a termék adásvételi szerződésétől.
- Nem lehet azonban elállni az adásvételi szerződéstől, ha az érintett terméket a fogyasztó kívánsága alapján vagy a fogyasztó számára személyre szabták, ha az adásvételi szerződés romlandó termékre vonatkozik, ha a terméket a szállítást követően visszafordíthatatlanul összekeverték más termékekkel, valamint, ha a terméket lezárt tárolóeszközben szállították, és a fogyasztó kivette azt a tárolóeszközből, és a termék higiéniai okokból nem helyezhető abba vissza. Az egyéb eseteket a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (II. 26.) Korm. rendelet 29. §-a szabályozza.
- Az adásvételi szerződéstől való elálláshoz a fogyasztó az Eladó által biztosított űrlapot használhatja, amely az alábbi linken érhető el: https://www.frogpack.hu/az-aru-visszakuldese-es-a-szerzodestol-valo-elallas Az adásvételi szerződéstől való elállásról szóló értesítés írásban is elküldhető az Eladó telephelyének e-mail címére vagy címére.
- Az adásvételi szerződéstől való elállás esetén a fogyasztó viseli a termék Eladónak történő visszaküldésével kapcsolatos költségeket.
- A szerződéstől való elállás következményei
- Ha a fogyasztó a termék átvételétől számított törvényes 14 napos határidőn belül eláll az adásvételi szerződéstől, az Eladó indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzéstől számított 14 napon belül visszatéríti a fogyasztótól az adásvételi szerződés alapján kapott valamennyi pénzösszeget, beleértve a szállítási költségeket is. Ha a fogyasztó az Eladó által kínált legolcsóbb szállítási lehetőségtől eltérő szállítási módot választ, az Eladó csak a legolcsóbb rendelkezésre álló szállítási mód költségének megfelelő összeget köteles visszatéríteni a fogyasztónak.
- Amennyiben a felek másként nem állapodnak meg, az Eladó ugyanolyan módon téríti vissza az összegeket, amilyen fizetési módot a fogyasztó választott az eredeti tranzakció során.
- Az Eladó várhat a visszatérítéssel mindaddig, amíg a terméket meg nem kapja a fogyasztótól, vagy amíg a fogyasztó nem bizonyítja az Eladónak, hogy a terméket már visszaküldte.
- A szerződéstől való elállás esetén a fogyasztó köteles a terméket indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb az elállástól számított 14 napon belül visszaküldeni az Eladónak vagy átadni azt az Eladó telephelyének címén.
- Termék visszaküldése
- A fogyasztó a termék átvételétől számított 90 (kilencven) napon belül kérelmezheti az Eladótól a megvásárolt termék visszaküldésének engedélyezését, és egyúttal az adásvételi szerződés megszüntetését. A termék visszaküldésének az Általános Szerződési Feltételek 6. pontja szerinti lehetősége az Általános Szerződési Feltételek 5. pontja szerinti, a szerződéstől való elállási jogán felül vonatkozik a fogyasztóra.
- A Vevő csak akkor kérheti a termék visszaküldését és az adásvételi szerződés megszüntetését az Általános Szerződési Feltételek 6. pontja alapján, ha a terméket sértetlenül, használatra utaló jelek nélkül és hiánytalanul (beleértve a tartozékokat is) vissza tudja juttatni az Eladónak. A termékek visszaküldése az Eladó jóváhagyása nélkül nem lehetséges.
- A termék visszaküldésére vonatkozó kérelmet az Általános Szerződési Feltételek 6.1. pontja szerinti határidőn belül kell elküldeni az Eladónak az alábbi linken található, az Eladó által biztosított űrlapon: https://www.frogpack.hu/az-aru-visszakuldese-es-a-szerzodestol-valo-elallas A termék Eladóhoz történő visszaküldésének feltételeiről az Eladó és a fogyasztó az adott eset konkrét körülményei szerint állapodik meg.
- Ha az Eladó a visszaküldendő termék átvételét és vizsgálatát követően a fogyasztónak a termék visszaküldésére vonatkozó kérését az Általános Szerződési Feltételek 6. pontjának megfelelően elfogadja, a szóban forgó termékre vonatkozó adásvételi szerződés megszüntetésre kerül. Az Eladó megfelelő módon értesíti a fogyasztót a kérelem elfogadásáról. Az adásvételi szerződés megszüntetése esetén az Eladó visszatéríti a fogyasztónak a visszaküldött termék vételárát, amennyiben az már kifizetésre került. A fogyasztó köteles az Eladónak a vonatkozó adószabályokból eredő kötelezettségei teljesítéséhez szükséges együttműködést (pl. jóváírási értesítés átvételének igazolása stb.) biztosítani.
- Viták peren kívüli rendezése
- Ha az Eladó és a fogyasztó között az adásvételi szerződésből vagy szolgáltatási szerződésből eredő fogyasztói jogvita merül fel, és a jogvita közös megegyezéssel nem rendezhető, a fogyasztó a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes békéltető testülethez fordulhat, és kezdeményezheti a testület eljárását.
A békéltető testületek elérhetőségei: https://fogyasztovedelem.kormany.hu/#/bekelteto_testuletek_elerhetosegei_2
A fogyasztó fogyasztói panaszával a területileg illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz fordulhat. Erről bővebb információ a következő linken található: https://fogyasztovedelem.kormany.hu/#/fogyasztovedelmi_hatosag
A fogyasztó az Európai Bizottság által létrehozott online vitarendezési platformot is igénybe veheti az alábbi címen: https://ec.europa.eu/consumers/odr/.