Akár 10% kedvezmény a regisztrált ügyfelek számára
Árukereső: az emberek 91 %-a ajánl minket
A legtöbb webáruház indulása kihívásokkal és rögtönzésekkel teli. Legyen szó küldemény-csomagolásról vagy a napi működés kézben tartásáról. Előbb-utóbb felmerül a kérdés: mikor van itt a megfelelő idő abbahagyni a csomagolást, és segítséget kérni?
A cikkben megmutatjuk azokat a jeleket, amelyek azt sugallják, hogy ideje változtatni. És megosztjuk a Saviory Bricks nevű ügyfelünk tapasztalatait is, aki már végigment ezen az úton.
Válts át a „épphogy bírom” üzemmódról a „kézben tartom a dolgokat” üzemmódra.
Mindenkinél más a helyzet, de ezek a figyelmeztető jelek arra utalnak, hogy elérte a határait:
A ma már világszerte LEGO® kockákat értékesítő Saviory Bricks webáruház szerény körülmények között indult.
Az alapító, Michal Knobloch maga csomagolta az első rendeléseket, a központ pedig egy bérelt lakás volt.
„Egy matracon aludtam a dobozok között, később a mosókonyhába költöztem. Minden nap a munka, az alkalmi állás és a rendelések közötti rohanásról szólt.”
Bár a kezdeti időszakban még kezelhető volt a működés, Michal előbb-utóbb elérte a határait. És szó szerint. :-)
Ahogy nőttek a rendelések, a hely már nem volt elég, a csomagolás túl sok időt vitt el, és a csomagok cipelése a lift nélküli negyedik emeletre kezdett tarthatatlanná válni.
Megjelent egy jó elhelyezkedésű raktár, amely lehetőséget adott a növekedésre. Bár eleinte csak 25 m² volt, idővel újabb terek nyíltak meg.
A legfontosabb azonban nem a hely volt, ahol a rendeléseket csomagolták. Újra kellett gondolni a rendelési folyamatot, betanítani új embereket, és elengedni az irányítást minden egyes csomag felett.
„Többször is újragondoltuk a csomagolási folyamatot, és kerestük a legjobb megoldást. Végül az vált be, hogy 2-3 méretű dobozt szereztünk be kisebb mennyiségben, és a gyakorlatban értékeltük, melyik a leghatékonyabb,” – teszi hozzá Michal.
Ma így néz ki a Saviory Bricks raktára.
Nem kell azonnal csarnokot bérelni és teljes csapatot felvenni. Kezdje apró lépésekkel, és folyamatosan értékelje a változásokat.
TIPP: Éppen azon gondolkodik, hogyan lehetne finomhangolni a raktári folyamatokat? Tekintse meg ezt a 6 tippet az expedíció felgyorsításához.
Eleinte úgy érezheti, senki más nem tudja olyan jól csinálni, mint Ön. De a cég növekedése ott kezdődik, ahol abbahagyja minden egyes csomag mikromenedzselését.
✅ Több idő a vállalkozása működtetésére
✅ Lehetőséget a skálázásra és növekedésre
✅ Jobb rálátást a logisztikára és a vásárlói élményre
✅ Kevesebb stresszt és több teret az innovációnak
A Saviory Bricks esetében mindez beigazolódott – a növekedés felgyorsult abban a pillanatban, amikor Michal felhagyott azzal, hogy ő ragasszon fel minden egyes címkét.
„Ma már nem gondolnám túl a dolgokat. Jobb gyorsabban dönteni, majd alkalmazkodni a változáshoz, mint kivárni a tökéletes tervet.”
Minden kezdet egy kicsit kaotikus. Nálunk a frogpack.hu-nál sem volt ez másképp. A kezdetekkor két szoba, összesen 60 m² elegendő volt. Azóta azonban hosszú utat jártunk be, többször költöztünk, és fokozatosan finomhangoltuk az expedíciót és a logisztikát.
Így nézett ki a kezdeteink a Frogpack.hu-nál.
És így néz ki ma a raktárunk.