+36 1 987 6873 eshop@frogpack.hu
0 db 0,00 Ft

Az bevásárló kosara nem tartalmaz termékeket.


Hogyan teheti zöldebbé webáruházát: 4 lépés, amit a természet hálás lesz Önnek

06. 09. 2023 | Autor: Michaela | percnyi olvasás

Hogyan teheti zöldebbé webáruházát: 4 lépés, amit a természet hálás lesz Önnek

A zöld webáruházhoz vezető út hosszú és nehézkes. Tele van tisztázatlan információkkal, számításokkal és néha greenwashingu. Mégis van néhány lépés, amelyet a webáruház-tulajdonosok azonnal megtehetnek, hogy a környezet és gyakran a saját pénztárcájuk javát szolgálják. Bemutatjuk őket.

Csökkentse a visszáru mennyiségek számát

 

  • Ajánljon ingyenes visszaküldést csak VIP-tagoknak vagy bizonyos érték feletti rendelések esetén.
  • Adjon a lehető legtöbb információt a termékekről, hogy az ügyfelek pontosan tudják, mit rendelnek.
  • Adjon hozzá több fotót a termékeihez, és írja le jól azokat.
  • Kérje fel a vásárlókat a termékek értékelésére, hogy segítsen másoknak a választásban.
  • Kérdezze meg az ügyfeleket, hogy miért küldik vissza a termékeket, és folyamatosan javítson. 

 

Miért kell csökkenteni a visszáru mennyiséget? A termékek körülbelül 10%-a kerül vissza  átlagos az e-shopba. Ennek a számnak a csökkentésével csökkenti az összes kibocsátást, amely a csomagolásból származna a vásárlóhoz vezető úton és vissza.

A visszáruk csökkentéséből a divatcikkek webáruházai profitálhatnak a legtöbbet, mivel a termékek akár 50%-a is visszaküldhető.

Ha Ön egy ilyen webáruház tulajdonosa, ez az információ meglepheti Önt: a vásárlók csak kisebb része használja Önt online tesztfülkeként. Leggyakrabban az ügyfelek rossz méret miatt küldenek vissza termékeket. 

A másik 3 leggyakoribb ok, amiért a vásárlók visszaküldik a termékeket: az áru sérült volt, nem megfelelő terméket kaptak, a termék máshogy nézett ki, mint amire számítottak. 

 

A mérettáblázat már nem elegendő. Legyen a lehető legpontosabb, és megfeleljen az ügyfeleinek, mint az About you. A paraméterek kitöltése után megmondja, hogy melyik méret illik rád a legjobban.

Kedvezményes szállítás a pick-upba

 

  • Adja meg az egyes szállítási módokra vonatkozó kibocsátási mennyiséget.
  • Emelje ki a legkörnyezetbarátabb közlekedési módot szöveggel vagy esetleg zöld szórólappal.
  • Adja meg a pic-up, alapértelmezett szállítási módnak.

Mindhárom módszer kombinációja a leghatékonyabb. A Thuiswinkel így 8%-ról 30%-ra növelte a pick-up átvételt preferálók arányát.

És miért részesítsük előnybe a pic-up ba való szállítást? Gazdaságosabbak, mint a házhozszállítás, mert nincs többszöri kézbesítési kísérlet, felesleges kerülőutak és megállások. Az is előnyös, hogy az emberek hazafelé menet útban van a pick-up, így gyakran az áru átvétele mellett még valami mást is elintéznek.

 

Előnyben részesítse a kíméletesebb közlekedést. Például a Rohlik.cz zöld jegyet ad hozzá, ha történetesen elhaladna melletted.

Optimalizálja a rendeléseket a beszállítókkal

 

  • Vásároljon inkább nagy mennyiséget egyszer, mint kis mennyiséget havonta többször.
  • Forduljon a helyi beszállítókhoz.

Persze csak akkor, ha a raktár és a cash-flow ezt lehetővé teszi. A rendelések összekapcsolása kétszeresen is okos dolog – nemcsak a szállítási károsanyag-kibocsátást takarítja meg, hanem gyakran pénzt is. Például nálunk minél többet vásárol, annál nagyobb kedvezményt adunk Önnek.

 

Időnként vásárolja meg az egész palettát. A mennyiségi engedménynek köszönhetően a szállítási kibocsátást és pénzt takaríthat meg.

Szabaduljon meg a felesleges csomagolóanyagoktól

 

  • Kerülje a overpackagingu.
  • Használjon olyan ragasztószalagokat, amelyek ragasztója megfelel a csomagolási körülményeknek.

Kevesebb csomagolás mindenképpen előrelépés. Csak ne hagyja, hogy ez ahhoz vezessen, hogy az áruja megsérüljön a szállítás során és visszaküldjék.

A ragasztószalagokkal is van egy gyakori probléma - ha nehéz árukat csomagol, használjon nagyobb tapadású szalagokat (például hotmelt vagy solvent ragasztókkal). Így nem kell többször ragasztószalaggal leragasztania a dobozt, ami ismét csomagolást és pénzt takarít meg.

 

Tipikus példa a overpackagingu - három réteg szalag helyett elég lenne egy réteg széles ragasztószalag.

Hogyan tovább?

Mindig van hova fejlődni. Ha továbbra is csökkenteni szeretné a munkaterhelését, összpontosítson vállalkozása irányítására. A Seven Sender felmérése szerint az e-shopok itt termelik a legtöbb károsanyag-kibocsátást:

  • 42%-os épületek fűtése, áramfogyasztás, szerver üzemeltetés...
  • 26% utolsó mérföld – szállítás az ügyfélnek vagy pick-up
  • 18% első mérföld – a szállítótól Ön felé
  • 14%-os csomagolás

Bárhol is kezdje, mi mindig szurkolunk Önnek. :-)