Hogyan teheti zöldebbé webáruházát: 4 lépés, amit a természet hálás lesz Önnek
06. 09. 2023 | Autor: Michaela | percnyi olvasás
A zöld webáruházhoz vezető út hosszú és nehézkes. Tele van tisztázatlan információkkal, számításokkal és néha greenwashingu. Mégis van néhány lépés, amelyet a webáruház-tulajdonosok azonnal megtehetnek, hogy a környezet és gyakran a saját pénztárcájuk javát szolgálják. Bemutatjuk őket.
Csökkentse a visszáru mennyiségek számát
- Ajánljon ingyenes visszaküldést csak VIP-tagoknak vagy bizonyos érték feletti rendelések esetén.
- Adjon a lehető legtöbb információt a termékekről, hogy az ügyfelek pontosan tudják, mit rendelnek.
- Adjon hozzá több fotót a termékeihez, és írja le jól azokat.
- Kérje fel a vásárlókat a termékek értékelésére, hogy segítsen másoknak a választásban.
- Kérdezze meg az ügyfeleket, hogy miért küldik vissza a termékeket, és folyamatosan javítson.
Miért kell csökkenteni a visszáru mennyiséget? A termékek körülbelül 10%-a kerül vissza átlagos az e-shopba. Ennek a számnak a csökkentésével csökkenti az összes kibocsátást, amely a csomagolásból származna a vásárlóhoz vezető úton és vissza.
A visszáruk csökkentéséből a divatcikkek webáruházai profitálhatnak a legtöbbet, mivel a termékek akár 50%-a is visszaküldhető.
Ha Ön egy ilyen webáruház tulajdonosa, ez az információ meglepheti Önt: a vásárlók csak kisebb része használja Önt online tesztfülkeként. Leggyakrabban az ügyfelek rossz méret miatt küldenek vissza termékeket.
A másik 3 leggyakoribb ok, amiért a vásárlók visszaküldik a termékeket: az áru sérült volt, nem megfelelő terméket kaptak, a termék máshogy nézett ki, mint amire számítottak.
A mérettáblázat már nem elegendő. Legyen a lehető legpontosabb, és megfeleljen az ügyfeleinek, mint az About you. A paraméterek kitöltése után megmondja, hogy melyik méret illik rád a legjobban.
Kedvezményes szállítás a pick-upba
- Adja meg az egyes szállítási módokra vonatkozó kibocsátási mennyiséget.
- Emelje ki a legkörnyezetbarátabb közlekedési módot szöveggel vagy esetleg zöld szórólappal.
- Adja meg a pic-up, alapértelmezett szállítási módnak.
Mindhárom módszer kombinációja a leghatékonyabb. A Thuiswinkel így 8%-ról 30%-ra növelte a pick-up átvételt preferálók arányát.
És miért részesítsük előnybe a pic-up ba való szállítást? Gazdaságosabbak, mint a házhozszállítás, mert nincs többszöri kézbesítési kísérlet, felesleges kerülőutak és megállások. Az is előnyös, hogy az emberek hazafelé menet útban van a pick-up, így gyakran az áru átvétele mellett még valami mást is elintéznek.
Előnyben részesítse a kíméletesebb közlekedést. Például a Rohlik.cz zöld jegyet ad hozzá, ha történetesen elhaladna melletted.
Optimalizálja a rendeléseket a beszállítókkal
- Vásároljon inkább nagy mennyiséget egyszer, mint kis mennyiséget havonta többször.
- Forduljon a helyi beszállítókhoz.
Persze csak akkor, ha a raktár és a cash-flow ezt lehetővé teszi. A rendelések összekapcsolása kétszeresen is okos dolog – nemcsak a szállítási károsanyag-kibocsátást takarítja meg, hanem gyakran pénzt is. Például nálunk minél többet vásárol, annál nagyobb kedvezményt adunk Önnek.
Időnként vásárolja meg az egész palettát. A mennyiségi engedménynek köszönhetően a szállítási kibocsátást és pénzt takaríthat meg.
Szabaduljon meg a felesleges csomagolóanyagoktól
- Kerülje a overpackagingu.
- Használjon olyan ragasztószalagokat, amelyek ragasztója megfelel a csomagolási körülményeknek.
Kevesebb csomagolás mindenképpen előrelépés. Csak ne hagyja, hogy ez ahhoz vezessen, hogy az áruja megsérüljön a szállítás során és visszaküldjék.
A ragasztószalagokkal is van egy gyakori probléma - ha nehéz árukat csomagol, használjon nagyobb tapadású szalagokat (például hotmelt vagy solvent ragasztókkal). Így nem kell többször ragasztószalaggal leragasztania a dobozt, ami ismét csomagolást és pénzt takarít meg.
Tipikus példa a overpackagingu - három réteg szalag helyett elég lenne egy réteg széles ragasztószalag.
Hogyan tovább?
Mindig van hova fejlődni. Ha továbbra is csökkenteni szeretné a munkaterhelését, összpontosítson vállalkozása irányítására. A Seven Sender felmérése szerint az e-shopok itt termelik a legtöbb károsanyag-kibocsátást:
- 42%-os épületek fűtése, áramfogyasztás, szerver üzemeltetés...
- 26% utolsó mérföld – szállítás az ügyfélnek vagy pick-up
- 18% első mérföld – a szállítótól Ön felé
- 14%-os csomagolás
Bárhol is kezdje, mi mindig szurkolunk Önnek. :-)