+36 1 987 6873 eshop@frogpack.hu
0 db 0,00 Ft

Az bevásárló kosara nem tartalmaz termékeket.


Hogyan csomagoljunk… LEGO kockákat a Saviory Bricks

10. 05. 2024 | Autor: Sonia | percnyi olvasás

Hogyan csomagoljunk… LEGO kockákat a Saviory Bricks

Nincs saját e-shopjuk, mégis folyamatosan bővülnek. Olyan piactereken kereskednek, mint a Bricklink, a Brick Owl vagy az eBay. Lakásukban kezdték el a rendelések kiszállítását, és fokozatosan sikeres céggé nőttek, amely a világ minden tájára küld rendeléseket.

Jöjjön el velünk, és látogass el a Saviour Bricks-be, a LEGO kockák birodalmába. A tulajdonos, Michal Saviour Knobloch válaszolt a kérdésekre

Mibe csomagolja a rendeléseket?

Nagyon kevéssel boldogulunk. Négyféle méretű postai kartondoboz, buborékfóliát, borítékot, kartondobozt és szalagot használunk.

Minimálisan használunk térkitöltőanyagokat

Fokozatosan elsajátítottuk a csomagolást, és olyan postai kartondobozokat, cipzáras zacskókat választottunk, amelyekhez gyakorlatilag nincs szükség térkitöltőanyag használatára.

Ha drágább egy tárgy, akkor buborékfóliába is csomagoljuk, hogy ne sérüljön meg.

Leggyakrabban postai kartondobozba csomagolják, általában töltés nélkül. Buborékfóliába csomagolják az értékesebb tárgyakat is.

Megosztottuk. Néhány 50 gramm alatti kocka buborékos borítékba kerül. A nagyobb mennyiségeket aztán különböző méretű postai dobozokba csomagoljuk.

És így tovább, és mindig elfér.

Nem veszítünk azzal, hogy kis mennyiségű áruhoz feleslegesen nagy dobozt használunk.

A nagyon nagy tételekhez kartondobozt használunk, és az ott lévő helyet leggyakrabban papírkitöltővel töltjük ki.

FastPapert használnak töltőanyagként nagyobb dobozokhoz.

A szállítmányokat olcsón személyre szabjuk

A postai kartondobozok fedelére pecsétet nyomtunk - egyszer olvastam cikkedben, olcsó megoldás doboznyomtatásra.

A csomag belsejében motivációs kártyát adunk. Cseh és szlovák piacra csehül, külföldi rendelésekre angolul adjuk.

Minden dobozba tesznek egy-egy kártyát, amely segíti a kapcsolat kialakítását az ügyféllel.

Egy átlagos rendelést körülbelül 20 perc alatt csomagolunk, ennyi idő a komissiózással együtt. Természetesen a raktáron szétszórt több tucat különböző tételt tartalmazó rendelések visznek el minket a legtöbbet. Másrészt az egy figurával történő rendelés csökkenti az átlagos csomagolási időt.


A gyors csomagolás alapja a jó előkészítés. Előre összehajtva és kéznél vannak a postai kartondoboz amivel jelentősen időt takarítanak meg a csomagolás során.

Használt csomagolásban csomagolunk

Van raktáron egy hatalmas dobozunk, ami egyszer már érkezett Öntől, és különböző töltőanyagokat dobálunk bele, hogy legyen hova nyúlnunk.

Például párnákat, papírtölteléket, cipzáras zacskókat, de kisebb dobozokat is... A nagy megrendeléseknél, ami nálunk például egy számítógép méretét jelenti, más beszállítóktól származó dobozokat használunk.

Gondosan újrahasznosítják a más szállítóktól származó csomagolóanyagokat, amelyeket saját csomagolásukhoz használnak.

Gondosan figyelemmel kísérjük a csomagolási készleteket

És akkor ott van öntől a csomagolóanyag polc. Minden nap látjuk őt. Nincs elég hely a raktárban, ezért folyamatosan pótoljuk a készletet, ha azt látjuk, hogy egy bizonyos csomag mennyisége egy bizonyos szint alá csökken.

Ezzel elkerülhető, hogy rohanó rendelés esetén ne legyen mit bepakolnunk, ugyanakkor a csomagolás nem foglal sok helyet a raktárunkban.


A raktári helytakarékosság részeként nem halmoznak fel nagy mennyiségű csomagolóanyagot. Kisebb megrendeléseket készítenek, de gyakrabban.

Mindent fokozatosan méretezünk. Most mindent a tengelyünk mentén pakolunk két emberrel. De hiszek abban, hogy egy év múlva 3-4 ember fog itt pakolni.

Most kidolgozzuk, finomhangoljuk a folyamatokat, majd elkezdjük átadni valaki másnak. Így volt ez a rendelések elkészítésével is. Eleinte magam intéztem a folyamatokat, ma már csak részmunkaidősek foglalkoznak vele, mert el vagyunk foglalva a folyamattal.

Melyik fuvarozóval szállítanak?

A Packeta, a Dutch Post, a Post Optimal és a UPS társaságokat használjuk.

A Packeta a Cseh Köztársaságot, Szlovákiát és egész Európát lefedi. Verhetetlen árakkal, de hosszabb folyamatokkal rendelkezik. Az ár-érték arány azonban nagyszerű. Csehországban a következő napon belül kézbesítünk, Európa többi részén 3-5 napot vesz igénybe.

UPS-szel szállítunk világszerte. Gyorsak, 2-3 napon belül szállítanak bárhová, ahová a térképen mutat. Itt az az előny, hogy a csomagolást tőlük kapjuk az együttműködésünk részeként, így a csomagolásért egyáltalán nem fizetünk.


A Post Optimal szolgáltatást közvetítőként veszik igénybe a csomagok Hollandiába szállításához. A megbeszélt napokon és időpontokban a Post Optimal futár felveszi a megtöltött szállítódobozt a küldeményekkel, és feladja.

Ez úgy működik, hogy ezzel a szolgáltatással a csomagok eljutnak Hollandiába, ahol a Holland Posta küldi el a világ többi részére. Számomra ez a posta az egyik legjobb Európában. Az ajánlott küldeményeket nyomon követéssel a célállomástól függően 10-20 napon belül kézbesítjük. A normál szállítmányok megérkezése 10-45 napig tart.

A nemzetközi szállítmányok a legérdekesebbek. Nálunk a folyamat fordított volt a legtöbb e-shophoz képest. Azonnal megkezdtük a szállítást az egész világon.

Hogyan kezeli a raktári logisztikát?

A raktárban az egyes cikkek elrendezése annyira specifikus, hogy költözéskor azonnal szállítottuk a teljes polcokat szétszedés nélkül.

És mit fogok csinálni? A már raktárban lévő 36 000 egyedi cikkhez megfelelő rendszerrel kell rendelkeznie. :-)

Újjáéledésen mentünk keresztül. Kezdetben kézzel írtuk fel a vonalkódot a cipzáras zacskókra, majd a hibák minimalizálása érdekében elkezdtük a kódok nyomtatását. És egy ideje átvittük a raktárt a rendszerbe. Elkezdtük használni saját egyedi szoftverünket.


Egyedi kialakítású rendszer segítette őket a rendelési folyamatok egyszerűsítésében.

„Szegmensünk hátránya, hogy nem tudjuk raktárunkat a gyakran eladott cikkekhez igazítani. Az a tény, hogy egy kockát gyakran eladnak most, hat hónap múlva nem biztos, hogy igaz, mert mindenki mást épít."

Modellünkben nehéz saját weboldalt készíteni, mert minden kockát külön-külön kellene lefotózni, a kocka portfóliója pedig óriási, így nincs értelme saját megoldást építeni.

Lehet, hogy most viccesen hangzik, de számunkra az egyik alapvető csomagolás a mozzarella dobozok, amelyeket valamikor ingyen kaptunk egy étteremtől. A mai napig kiválóan szolgál az egyes alkatrészek tárolására.

Eredetileg mozzarella dobozokat használnak a Saviour Bricks-ben az egyes darabok tárolására.

Fokozatosan módosítottam, hogy minden dobozban karton válaszfalak legyenek létrehozva. A fekete műanyag részeket magunk nyomtattuk 3D nyomtatón.


Saját segítségükkel válaszfalakat alakítottak ki a dobozokban az áru jobb válogatása és a raktári áruk komissiózásának minél hatékonyabbá tétele érdekében.

Michalt az uloženkai vagy zásilkovnai ideiglenes munkák inspirálták, ahol megfigyelte a polcok címkézését, a szállítási folyamatot és egyéb részleteket, amelyeket később saját vállalkozására is alkalmazott.

Csúszó és mobil csomagoló asztalaink vannak, melyeket a raktárban bárhová mozgathatunk és árut szedhetünk. Az éppen csomagoló személy szükség szerint a saját magasságához igazítja.

Áthelyezik a raktárban lévő csomagoló asztalokat oda, ahová csomagolni kell.

Erre a gombra különösen büszke vagyok. Javítja az ergonómiát a csomagolás során. Úgy működik, hogy a csomagoló embernek nem kell a derékmagasság feletti tabletért nyúlnia.


Egy kis távirányító, amellyel a raktárban lévő alkalmazottak kezük felemelése nélkül irányíthatják a táblagépet.

Hogyan írják elő az ökológiát a csomagolási folyamatban?

Az ökológia útja közel áll hozzám, mindenre rezonál.

A csomagolást újrahasznosítjuk, és ezáltal csökkentjük a csomagolóanyag költségét. Használt dobozokba csomagolunk, különféle töltőanyagokat használunk más beszállítók szállítmányaiból.

Cipzáras táskákat tartunk, amelyekben az egyes alkatrészek tárolhatók.


A simítózáras tásakok teljes sebességgel haladnak előre. A LEGO kockák új és használt dobozokba vannak csomagolva.

Csomagoláshoz papír ragasztószalagot használunk. Egy ideig a papírszalaghoz támaszkodtam, és nem volt értelme. De aztán elkezdtünk úgy gondolkodni, hogy ha ebből a szalagból nagyon keveset használunk egy normál szállítmányhoz, talán 10-15 centimétert, akkor a költségek összehasonlíthatók.

Papírszalaggal becsomagolva. Csak ragassza le a doboz szélét.

Általában adunk második esélyt. Nem csak csomagolásra, hanem kockákra is. Leltárunk nagy része használt, és szinte semmit sem dobunk ki. Kockákat vásárolunk az emberektől, majd élelmiszert adunk el.

Kezdetben Michal az ökológiát a vállalat növekedésének fékezőjeként fogta fel, most pedig nagy teret ad a fenntarthatóságnak.

A kockákat olyanokba válogatjuk, amelyeket el fogunk adni, második minőségbe, majd nem eredeti kockákra, amelyeket nem tudunk a piacon értékesíteni, végül a hulladék részlegbe, amelyet továbbra is újrahasznosítunk.

Korábban szerettünk volna együttműködni egy műanyag bútorokat gyártó céggel, és ők folytatják a kockáink feldolgozását. De végül nem értünk egyet.

Miben látja sikere erősségét?

Kezdetben minimálisra csökkentettük a költségeket. Gyakorlatilag nem fektettünk be új dolgok vásárlásába. Hagytuk fokozatosan növekedni a céget, figyeltük a cash flow-t. Lépésről lépésre építjük a céget, skálázzuk a folyamatokat és törekszünk a lehető legnagyobb hatékonyságra.

Remek értékeléseink vannak

Valójában 12 000 véleményünk van az egyes piacterekről, és ezek közül csak 3 negatív. A negatív vélemények azonban olyan ügyfelektől származtak, akik nem tudták, hogyan kell eligazodni a piacon, vagy nem ellenőriztek bizonyos információkat.

A jó értékelés érdekében néha egy-egy téglát is küldtek, mert a jó értékelések a siker kulcsa a piacokon. Az ilyen megrendeléseket erősen támogatják, de időben megtérülnek.

A piactereken a siker kulcsa a jó értékelés.

A vásárlók túlnyomó többsége a pozitív visszajelzéseknek és a jó vásárlási élménynek köszönhetően tér vissza. Vannak vásárlóink, akik hetente jönnek hozzánk rendelni.

Ha egy küldemény elveszik, automatikusan visszatérítjük az árát az ügyfeleknek, mert nem engedhetjük meg magunknak, hogy rossz véleményt kapjunk.

Széles választékkal rendelkezünk

Mi vagyunk az egyik legnagyobb eladó a piacokon. Ha egy vásárló az összes kockát egy helyen szeretné megvásárolni, lényegében mi vagyunk az egyetlen választás. Ez a mi erősségünk is.


A széles választék az egyik oka annak, hogy sikereket értek el egy olyan piacon, mint az eBay.

Olyan megrendeléseket is szívesen küldünk, ahol sokféle kocka van kevés pénzért, nem szeretnénk bezárkózni abba a piacba. Inkább veszteségesek legyünk valamilyen szegmensben, de azzal a tudattal, hogy a vevő visszatér hozzánk, és legközelebb olyan nagy megrendelést ad le, ami megtérül a számunkra.

Aktívak vagyunk a közösségi hálózatokon

Fogadtunk a közösségi hálózatokra, amelyek segítettek a piac megszerzésében, különösen a Cseh Köztársaságban. 2024 végére az a célunk, hogy a világ 6 legjobb eladója között legyünk.

A hálózatok nemcsak az elérésben, hanem a kapcsolatokban is segítettek bennünket.

Például nekik köszönhetően kapcsolatba léptem egy programozóval, aki szoftvert készített nekünk. A szoftvernek köszönhetően fejleszteni tudtuk folyamatainkat, sikeresebbek lettünk és fokozatosan kezdtük felfalni a versenyt.

Úgy csináljuk a dolgokat, ahogyan manapság kellene. A piacok többi eladója konzervatív, előrelépés nélküli, nem követi az akkori trendeket.

Ennek bizonyítéka, hogy Európa egyik legnagyobb kiskereskedője kézzel állítja ki a számlákat. Ez a pokolba vezető út szerintem. Előbb-utóbb utoléri őket.