A csomag átvételének megtagadása utánvétellel? Néhány tipp, hogyan kerülheti el
09. 05. 2024 | Autor: Thomas | percnyi olvasás
Egy újabb utánvétes küldemény megtagadása? Összeállítottunk néhány tippet arra vonatkozóan, hogyan csökkentheti hatékonyan a be nem váltott csomagok számát anélkül, hogy a behajtással kellene foglalkoznia
Az át nem vett küldemények utánvéttel mindig is sújtották az e-shopokat. Főleg a kisebbeknél zavarják a pénzforgalmat és befolyásolják az áruk elérhetőségét az e-shopon
A cikkből megtudhatja:
- Milyen gyakori és nagy probléma
- Milyen lépéseket kell tenni az utánvétes fizetés elkerülése érdekében
Utánvét: népszerű a vásárlók körében, átkozzák az e-shopok
Bár az utánvétes fizetés aránya fokozatosan csökken, összege továbbra sem elhanyagolható, és az e-vásárlók egyelőre nem mernek tömegesen lemondani erről a fizetési módról.
Az utánvétes fizetés ugyanakkor a csomag nem fizetésének kockázatát jelenti, ami a GLS fuvarozó szerint akár 13-szorosa is az előre fizetett rendeléseknél. A kockázat pedig nő, ha az utánvét mellett az átvételi ponton történő átvételt is választja a vásárló.
Lássuk tehát, hogyan lehet a lehető legkisebbre csökkenteni az utánvétes küldemény el nem fogadásának kockázatát.
9 tipp a védekezéshez és a károk minimalizálásához
Úgy tűnik, a legjobb megközelítés a problémák megelőzése és az ügyfelek más típusú fizetésekre való ösztönzése:
1. Növelje az utánvétes díjat
Még 10, 20 korona is megteheti a dolgát. Fokozatosan emelheti az árat, és figyelheti, hogyan változik az ügyfelek viselkedése.
2. Kedvezményes postaköltség előre fizetés esetén
Ihletet meríthet az Alza.hu e-shopból, amely 20 koronát ad vissza a vásárlóknak, ha előre fizetést választanak. Az előző ponthoz hasonlóan itt is az a cél, hogy az utánvétet pénzügyileg hátrányossá tegyük.
3. Utánvételt tegye a kosárba a végén
Az is segíthet, ha az utánvétes fizetést a kosár utolsó helyére helyezi át, vagy más fizetési módot választ előre az ügyfelek számára.
Az utánvétes fizetést helyezze a kosár utolsó helyére, vagy rejtse el az „Egyéb fizetési módok” legördülő menüben.
4. Korlátozza az utánvétes ajánlatot a megrendelés méretével
Ha Önnél előfordul, hogy a vásárlók gyakrabban csak utánvéttel rendelnek olcsóbb árut, akkor megpróbálhatja az utánvétet kisebb összegekre korlátozni. Vagy fordítva.
De legyen óvatos, nehogy feleslegesen elkedvetlenítse a potenciális ügyfeleket.
5. Kizárólag az előéletű ügyfelek számára engedélyezze az utánvételt
Ha már a rendelés összege szerinti utánvétes korlátozásról beszélünk, az csak regisztrált vásárlók utánvétes fizetésének "elrejtése" segíthet.
Az is célszerű lehet, hogy csak a hosszabb vásárlási múlttal rendelkező törzsvásárlóknak utánvéttel ajánljuk fel
6. Csökkentse az elírások kockázatát a kapcsolattartási adatokban
E-mail vagy telefonszám gyors ellenőrzésével elkerülheti, hogy nem létező címre küldjön küldeményt. És időben felhívhatja az ügyfelet, és kijavíthatja a hibát.
7. Az át nem vett utánvétes kárt az áru árában számolja be
Egyes e-vásárlók azt tanácsolják, hogy az e-shop módosítása helyett a kár összegét az áru utánvéttel számolják ki. Az ebből eredő drágulás nagy valószínűséggel néhány százalékos nagyságrendű lesz, és nem kell aggódnia.
Ez is egy mód, bár nem teljesen fair azokkal szemben, akik becsületesen fizetnek utánvéttel.
8. Mondjon búcsút egy lényegesen rosszabb teljesítési pontszámmal rendelkező fuvarozótól
Előfordulhat, hogy a fuvarozó maga is felelős lehet az át nem vett utánvétes küldeményért, amely a kelleténél többet nem kísérelte meg az áru kiszállítását, vagy egyáltalán nem foglalkozott a házhozszállítással.
Nem minden vásárló hajlandó elmenni a kiszállítási pontra, ha már kifizette a házhozszállítást.
Javasoljuk, hogy vizsgálja meg a ki nem szállított küldemények statisztikáit, és távolítsa el a legrosszabb kézbesíthetőségű fuvarozókat.
9. Tájékoztassa az ügyfeleket az át nem vett szállítmányokról
Ha pedig már utánvéttel kell megbirkóznia egy ki nem adott küldeményével, nincs egyszerűbb, mint e-mailben emlékeztetőt küldeni a csomag átvételére, vagy felhívni őket.
Egyes e-vásárlók tapasztalataiból tudjuk, hogy így a vásárlók akár 30%-át is meggyőzheti a csomag átvételéről.
Valószínűleg a kiegyensúlyozott megközelítés lesz a legjobb
Nincs univerzális megoldás. Ne adja fel az első sikertelen utánvétes korlátozási kísérletnél. Ellenkezőleg, tesztelje, melyik megközelítés működik a legjobban az Ön számára.
És mindenekelőtt ne mindig az ügyfelek szándékát keresse abban, hogy nem fogadja el a küldeményt. Néha egyszerűen nem tudják elfogadni az árut.
Ezért a megközelítésnek kiegyensúlyozottnak kell lennie, és meg kell találnia az optimális utat a túlzott korlátozások és a szállítmány kézbesítéskor nem fogadásának kockázata között.